سم نیکا سم نیکا .

سم نیکا

قاب عکس چیست؟

قاب عکس چیست؟

قاب عکس به فضایی گفته می شود که عکس داخل آن قرار می گیرد. روی آن طلق یا شیشه قرار می گیرد تا از عکس محافظت شود. معمولا برخی از آدم ها از قاب عکس به عنوان تزئین خانه و یا محل کار خود استفاده می کنند.همانطور که می دانیم طیف وسیعی از انواع قاب عکس ها در اندازه های مختلف در دسترس است. برخی از آنها مانند قابهای چوبی، قابهای سیاه و سفید و قابهای فلزی بسیار پر طرفدار هستند. این قابها میتوانند به هر اثر هنری، قدرت و زیبایی ببخشند.

 

نکاتی برای انتخاب قاب عکس

 

  1. به جای اینکه عکس را با قاب منطبق کنید، تلاش کنید که تنالیته کلی عکس با قاب عکس هارمونی داشته باشد.
  2. برای هنرهای ساده و طبیعی یک قاب عکس روشن انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای تصاویر رسمی و شیک از قابهای تیره استفاده کنید.
  3. قاب را متناسب با دکوراسیون فعلی اتاق انتخاب کنید. این موضوع، نسبت به هماهنگی عکس و قاب اهمیت زیادی دارد پس قاب عکسی را انتخاب کنید که دکوراسیون فعلی اتاقتان را کامل میکند.

 

  1. دقت کنید که رنگ قاب عکس، به رنگ دیوار شباهت نداشته باشد. در غیر اینصورت برجستگی و زیبایی اثر هنری نشان داده نمی شود .
  2. رنگ غالب تصویر نباید شبیه رنگ قاب باشد. در صورت تشابه این دو، قاب بیشتر از عکس خود را نشان می دهد و عکس به چشم نمی آید.

 

کاربرد قاب عکس

قاب عکس ها کاربرد زیاد و متفاوتی دارند . یکی از این کاربردها قرار دادن عکس های خانوادگی در قاب است. قاب عکس هایی که سایز متوسطی دارند برای عکس هایی با سایز متوسط کاربرد دارند اصولا جنس این سایز قاب ها فلزی است.

بعضی قاب عکس ها فانتزی هستند و قاب عکس خالی هم به آن ها گفته میشود . اصولا عکس داخل این قاب ها تم رنگی خاصی دارد یا حتی از یک گل ساده نیز استفاده می شود . رنگ این قابها معمولا سفید است و برای دیزاین کردن فضاهای خالی به کار برده می شود.

قاب عکس هایی باسایز کوچک اصولا در اتاق کودکان و یا روی میز یادگاری کاربرد دارد. فروشگاه قاب و نقاشی تولیدکننده و پخش کننده انواع قاب عکس وپروفیلها و نیز ابزار و پروفیلهای دکوراتیو در سطح کشور می باشد.

نکات مهم برای خرید قاب عکس

 

 

اگر قصد خرید قاب عکس دارید حتماً به نکات زیر توجه داشته تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

فریم قاب عکس

 اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید، فریم قاب عکس است. فریم یا سایز قاب عکس با توجه به عکس‌های موردنظر تعیین می‌شود. شما می‌توانید قاب عکس را برای عکس‌هایی در همان اندازه و یا اندازه کوچک‌تر استفاده کنید. البته اگر سایز قاب از سایز عکس موردنظر بیشتر باشد، بهتر است قاب عکس دارای پاسپارتو باشد تا نمای زیبایی ایجاد کند.

 

جنس قاب عکس

 

نکته بعدی که برای خرید باید در نظر بگیرید، جنس قاب است. همان‌طور که گفته شد قاب عکس‌ها در جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، پی وی سی و ... تولید می‌شوند. جنس قاب معمولاً بر اساس سلیقه شما انتخاب می‌شود، اما می‌توانید بر اساس نوع عکس نیز برای انتخاب تصمیم بگیرید.

 

قیمت قاب عکس

 

قیمت قاب عکس بسته به جنس کار، اندازه و جایی که از آن تهیه می‌کنید متغیر است و از زیر 100 هزار تومان تا یک میلیون و بیشتر، می‌تواند متنوع باشد. برای مثال قیمت قاب ساده بدون پاسپارتو ( سایز 10 در 15 ) در لابراتوار چاپ نورقائم 59 هزار تومان است.

 

چیدمان قاب عکس

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، یک روش جذاب برای نمایش عکس‌ها، استفاده از قاب‌های کوچک با چیدمان درست و اصولی استچند نمونه از چیدمان‌های پرطرفدار را با هم بررسی می‌کنیم:

?چیدمان متقارن: در این روش اصولا از یک قاب در وسط، و تعداد برابر قاب در طرفین استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که ابعاد قاب عکس‌های متقابل برابر باشد.

?چیدمان شبکه‌ای: این چیدمان کاملا منظم و ساده است و می‌تواند در تعداد ?، ?، ?تایی و … اجرا شود.

?. چیدمان پلکانی: این روش همان‌طور که از نامش پیداست برای نصب قاب در راه پله‌ها کاربرد دارد و به صورت شیب‌دار در راستای جهت پله‌ها چیده می‌شود.

?. چیدمان ترکیبی: در چیدمان ترکیبی نیازی نیست ابعاد و محل نصب قاب‌ها برابر باشد. اما توجه داشته باشید که تناسب و هماهنگی را رعایت کنید و وزن بصری در قسمت‌های مختلف مشابه باشد.

کمی بحث دکوراسیون خانه را کنار بگذاریم و به کاربرد فوق‌العاده قاب عکس برای هدیه اشاره کنیم. هدیه درواقع نمادی از توجه و علاقه شما به شخص مقابلتان است. برای این‌که نهایت توجه خود به دوست، خانواده یا همسرتان را نشان دهید بهترین کار تهیه یک هدیه خاص است. هدیه‌ای که از کادوهای دم‌دستی فاصله بگیرد و فکر شده باشد. در این صورت مطمئنا حس بهتری به عزیزانتان منتقل می‌کنید.

 

یکی از هدایای جذاب قاب کردن لحظه‌ای خاطره‌انگیز است. می‌توانید عکسی از روزهای شیرین عزیزانتان را چاپ و قاب کنید تا علاوه بر کادویی جذاب، یک حس خوب همیشگی به او تقدیم کنید. حسی که با هر بار تماشای قاب زنده می‌شود. برای انتخاب عکس می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

 

عکس های دوران کودکی

عکس های دوران مدرسه و جشن فارغ التحصیلی

سفرهای به یادماندنی

عکس‌های عاشقانه، نامزدی و ازدواج

عکس‌های دست‌جمعی خانوادگی

عکس جشن تولدها

موفقیت‌های فردی

عکس‌های دونفره

و

برای خرید قاب عکس علاوه بر ظاهر آن لازم است به کیفیت هم توجه شود. هیچ کس دلش نمی‌خواهد قاب عکسش با چند بار استفاده کج شود یا بشکند!

جنس قاب: همانطور که اشاره کردیم جنس قاب عکس می‌تواند چوب، پلاستیک، رزین، pvc و … باشد. قاب عکس های pvc نسل جدید قاب‌هاست که نه مشکل جذب رطوبت و خوردگی چوب را دارد و نه شکنندگی رزین را. از طرفی ظاهر شکیل و تمیزتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی دارد.

لایه محافظ عکس: برای ماندگاری بیشتر عکس، و حفاظت آن از گرد و غبار و آلودگی‌های محیط حتما قابی با لایه محافظ استفاده کنید. اکثر قاب‌ها لایه شیشه‌ای و شفاف روی عکس دارند.

ابعاد: قبل از خرید قاب عکس حتما ابعاد آن را نیز چک کنید. همان‌طور که می‌دانید استاندارد چاپ عکس ابعاد ویژه‌ای دارد و اگر قاب شما با ابعاد عکستان تناسب نداشته باشد مجبور به بریدن عکس می‌شوید.

شاید فکر کنید خریدن یک قاب با تمام این ویژگی‌ها دردسر ساز است. اما خوشبختانه با امکان خرید آنلاین قاب عکس، شما می‌توانید با شفافیت، تمام ویژگی‌های محصول را بررسی کنید و قاب عکس خود را تنها با چند کلیک سفارش دهید.

 

انواع قاب عکس بر اساس سبک و متریال آن ها

در انتخاب قاب عکس , باید به 2 نکته مهم و اساسی توجه کرد :

به وجود آوردن تناسب میان قاب عکس و تصویری که در آن گذاشته می شود .در نظر گرفتن مدل ، اندازه و رنگ قاب متناسب با طراحی داخلی محیطی که قاب عکس در آن  گذاشته می شود .در ادامه با قاب نقاشی همراه باشید تا شما را با انواع قاب عکس و موارد استفاده از آن‌ها آشنا کند .

انواع قاب عکس بر اساس کاربرد

در حالت کلی قاب عکس ها را به 2 دسته تقسیم بندی می کنند :

  1. قاب عکس رومیزی

از قاب عکس رو میزی برای قرار دادن تصویر عزیزانتان روی کنسول یا میز کارتان, می توانید استفاده کنید تا همیشه حضورشان را در کنار خود حس کنید .این نوع از قاب عکس ها معمولاً در نمایش خاطرات مربوط به موضوعات خانوادگی و دوستانه همچون مسافرت ، مراسم و جشن‌ ها کاربرد دارند .

  1. قاب عکس دیواری

یک تابلو دیواری که به عنوان قاب عکس دیواری شناخته شده ، می تواند در هر قسمتی ار منزل شما روی دیوار قرار بگیرد .این نوع قاب عکس برای فریم بندی عکس های بزرگ خانوادگی ، مناظر عکاسی شده یا هر قطعه ارزشمندی که با آن قصد دارید دیوار را تزئین کنید ، کاربرد دارد .

 

انواع قاب عکس بر اساس سبک

قاب عکس ها را برا اساس سبک به 4 دسته تقسیم می کنند و انواع مختلف قاب بر اساس طرح، رنگ و ضخامت‌ در این گروه‌ها قرار می گیرند .قاب عکس مدرن , قاب عکس فانتزی  ,  قاب عکس سنتی و کلاسیک قاب عکس زینتی (سلطنتی)

 

قاب عکس‌ مدرن

قاب عکس مدرن خصوصیاتی ساده و مینیمال دارد که در ساختار آن خبری که به سبک مدرن یا مینیمال است مورد استفاده قرار دهید، از پیچیدگی‌های طراحی نیست. سعی کنید این نوع قاب عکس ها را در فضایی  قاب عکس های مدرن معمولاً با ضخامت و عمق کم ساخته می شوندد تا راحت‌تر در محیط  طراحی با سایر المان‌ های دکوراتیو موجود در فضا هماهنگ شود  .

 

قاب عکس فانتزی

با شکل و شمایل خاص و فانتزی معمولاً با پیچیدگی‌های هندسی همراه آن , ساخته می شوند . طراحی قاب عکس های فانتزی به نحوی است که استفاده از آن‌ها در هر سبک دکوراسیون، مشکل ایجاد می کند . اگر قصد انتخاب و خرید این مدل از قاب عکس ها را دارید قبل از هر چیز دیگری به سایر المان‌ های دکوراتیو که قرار است در کنار آن بگذارید دقت کنید .

 

قاب عکس سنتی و کلاسیک

هنر  ساخت و تولید قاب عکس سنتی ما ایرانیان حرف اول را در دنیا می‌زند .هنر خاتم کاری روی قاب با تلفیق قلم زنی ، نقاشی و غیره یک قاب عکس سنتی ایرانی را به به وجود می آورد .این نوع قاب عکس در هر فضایی به شدت جلب توجه می کند. علیرغم زیبایی و جلب توجه این نوع قاب عکس ها ,استفاده از آن در هر سبکی توصیه نمی شود. زیرا این هنرِ تلفیقیِ زیبا امکان دارد ریتم دکوراسیون شما را به هم بزند .

فریم های کلاسیک در فریم بندی تابلو فرش ها و نقاشی های رنگ روغن  مورد استفاده قرار می گیرد.تابلوهای تولید شده با این نوع قاب عکس ها در دکوراسیون کلاسیک کاربرد فراوانی دارد .

 

قاب عکس زینتی (سلطنتی)

قاب عکس زینتی یا سلطنتی نوعی از قاب عکس است که معمولاً با فلزات گران بها مثل طلا و نقره تولید می‌شود . این قاب عکس ها با توجه به نوع مواد اولیه مصرفی در ساخت آن‌ها , وزن زیادی دارند. قاب عکس های زینتی به شکل دست ساز توسط استادان ماهر و خبره تولید میشوند و با توجه به ارزش هنری این قاب عکس ها، در نگهداری و نمایش قطعات هنری خاص و ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرند .

قاب عکس چگونه باعث زیبایی محیط می شود ؟

یکی از بهترین راه ها برای زیبا سازی دیوارهای خالی، استفاده و تصاویر داخل قاب است. به این ترتیب می توانید دیوارهای ساده را تزیین کنید و با توجه به دکوراسیون خانه بهترین شکل را به دیوار ها بدهید. می توانید عکس های عزیزان خود را در داخل قاب قرار دهید و حس کنید همیشه کنار عزیزانتان هستید، یا با قاب بندی تصویر یک منظره زیبا، حس کنید در طبیعت هستید.

 

قاب عکس زیبا

قاب عکس را می توانید به دیوارهای تمام قسمت های خانه مثل اتاق خواب، اتاق نشیم ، پذیرایی و آشپزخانه نصب کنید و دیوار ها را زیباتر کنید. علاوه بر مدل های دیواری، قاب رومیزی نیز بین طرفدارانش، محبوبیت زیادی دارد. به این ترتیب می توانید هر تصویری را که دوست دارید روی میز بگذارید.

 

بهترین ابعاد و طرح قاب کدام است ؟

قاب ها ابعاد متفاوتی دارند، طبق این قضیه می توان آن ها را در مکان های مختلف قرار داد. به عنوان مثال، قاب های بزرگ را معمولا در فضا های بزرگ مثل پذیرایی قرار می دهند و قاب های کوچک، برای اتاق خواب مناسب است.

انواع مدل ها و طرح های قاب به شما این امکان را می دهد که آزادانه تصمیم بگیرید و نوع قاب را بر اساس عکس مورد نظر، انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید از مدل هایی با رنگ های شاد و طرح های کودکانه برای تزئین اتاق کودکان استفاده کنید. از طرفی در محیط هایی مانند ادارات و اماکن رسمی، قاب های ساده و سنگین مناسب هستند.

 

در هنگام خرید قاب عکس چه نکاتی را رعایت کنیم ؟

امروزه قاب عکس ها مدل ها و طرح های متنوعی دارند، که به شما امکان می دهد با دست باز انتخاب کنید. ابعاد مختلف قاب ها یکی دیگر از گزینه ها برای خرید است، که باید آن را نیز در نظر بگیرید. قاب عکس نقش مهمی در ارائه زیبایی محیط خانه و محل کار دارد.

همانطور که قبلاً گفتیم، هنگام خرید قاب، باید محیطی را که می خواهید از آن استفاده کنید در نظر بگیرید. این نکته ای است که سلیقه و دانش شما را از دکوراسیون نشان می دهد. همچنین باید به ابعاد دیوار ها توجه کنید، تا اندازه قاب برای دیوار مناسب باشد.

نصب یک قاب روی دیوار یا قرار دادن آن روی میز، تغییر مثبتی در محیط کار یا زندگی شما ایجاد می کند. دیدن عکس عزیزانتان روی میز شما، به شما امید و انرژی می بخشد و خستگی روزانه را از بدن شما دور می کند

در سال های اخیر، بیشتر عکس های یادگاری در موبایل نگه داری می شوند، قاب ها مانند گذشته زیاد استفاده نمی شوند، اما هنوز هم می توان ادعا کرد که قاب عکس هنوز یکی از ارکان اصلی دکوراسیون است. با این حال، با گذشت زمان، مدل ها و طرح های جدیدتر و به روزتری تولید شده است، که بیشتر افراد آن ها را می پسندند.

 

در لیست زیر انواع قاب عکس شیک و زیبا در طرح های عاشقانه و فانتزی و مدل های متنوع وجود دارد. برحسب سلیقه می توانید از میان طرح های زیر، بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

 

سخن پایانی

 

 قاب عکس‌ ها خاطراتی که ماه‌ها و سال‌ها از آن می‌گذرد را برای ما به تصویر می‌کشند. درست است که همه ی عکس ها با ارزش اند، اما خاطراتی که در برخی از عکس ها وجود دارد ممکن است برای ما بسیار با اهمیت تر باشد. از همین رو دوست داریم این عکس ها را در قاب های مخصوص و مناسب جا دهیم و در معرض دید بگذاریم. قابی که این عکس‌ها را در بر می‌گیرد، زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. بنابراین انتخاب قاب مناسب برای عکس‌هایی که خاطرات ما هستند، بسیار مهم است.

 

خرید قاب عکس بر اساس معیار‌های مختلفی مانند جنس، اندازه، طرح، قسمت و ... انجام می‌شود. با در نظر گرفتن نکات گفته شده می‌توانید بهترین نمونه قاب را خریداری کنید.

 

 

 

 

https://www.openlearning.com/u/ashariya-rhdce4/

https://gitlab.com/LaibaFinch4

https://qiita.com/LaibaFinch4

https://www.misterpoll.com/users/4679426

http://qooh.me/LaibaFinch4

https://www.divephotoguide.com/user/LaibaFinch4

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۷:۵۴ توسط:پدرام موضوع: نظرات (0)