سم نیکا سم نیکا .

سم نیکا

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام ???

مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام ???

چینی ها از اواخر دهه 1980 به تدریج به بازار ایران باز شدند، اولین خودروهای چینی که وارد بازار ایران شدند چندان موفق نبودند و دلایل مختلفی برای این امر وجود داشت.

 

q6_hm67.jpg

 

 امروز به بررسی ام وی ام 530 می پردازیم یکی از خودروهایی که در کنار ام وی ام X33 و ام وی ام 315 را می توان سه نماینده خودروسازان چینی در بازار ایران دانست که متعلق به سه کلاس خودرویی پرطرفدار در بازار ایران بود. . ام وی ام 530 یک سدان با ویژگی های مثبت و منفی است که به طور مفصل به بررسی آن می پردازیم. امروزه علاوه بر خیابان چراغ برق تهران (خیابان ملت ) لوازم یدکی ام وی ام شوش هم میتواند گزینه مناسبی باشد چرا که برخی از قطعات به سادگی قابل تهیه نیست و می بایست ان را استوک یا دسته دوم تهیه کرد.

ام وی ام 530 شباهت زیادی به خودروهای دهه 90 دارد، طرحی که در آن هیچ ظرافتی به کار نرفته بود تا حدودی مکعبی است و البته ابعاد خودرو بزرگ است و می توان گفت در اندازه سدان های ایرانی است. مانند سمند، پژو پارس و پژو 405. بدنه خودرو طراحی بسیار ساده ای دارد. بدون شکستگی، بدون خمیدگی، فقط به سبک دهه 90 تمام شده است.اما واقعیت این است که رقبای این خودرو در ایران نیز از همین سبک طراحی پیروی می کنند و به همین دلیل نمی توان به آنها خرده گرفت. طراحی چراغ های جلو بسیار پویا بوده و برای این کار چراغ های بزرگی در نظر گرفته شده است. درهای ماشین بزرگ هستند و طول ماشین حدود 4.6 متر است که طول زیادی دارد. طراحی این خودرو با استانداردهای زمانه مطابقت ندارد، اما همانطور که رقبای آن شبیه آن هستند، نمی توان آن را مقصر دانست.

 

 

 

داخل کابین

در داخل کابین ام وی ام 530 نکات جالبی وجود دارد، اولین نکته این است که طراحی داخلی ام وی ام 530 نسبت به رقبای ایرانی-فرانسوی خود بهتر است و این خبر خوبی است. ام وی ام 530 از نظر کیفیت سطح بالایی ندارد اما راضی کننده است و خیلی کم و کسل کننده نیست. کابین MVM 530 بسیار جادار است و صندلی های بسیار نرمی دارد که تجربه رانندگی عالی MVM را برای شما به ارمغان می آورد. ام وی ام نسبت به سالی که در بازار بود گزینه های خوبی دارد و کار ما را کمی راحت می کند. دو ایربگ، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی ? جهته و سانروف از جمله آپشن های این خودرو هستند.

 میتوانید برای استعلام قیمت یا خرید قطعات و لوازم یدکی ام وی ام 530 به فروشگاه دیجی کار تماس بگیرید تا بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را داشته باشید.

فنی و موتور

در سمت موتور، ام وی ام 530 به یک موتور 2 لیتری 16 سوپاپ مجهز است که 139 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو و گشتاور با گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. از نظر اعداد و ارقام به نظر می رسد با خودرویی سریع و با کشش و مصرف بالا طرف هستیم اما باید گفت که اینطور نیست و در بررسی آن بیشتر به آن توجه خواهیم کرد.

تست رانندگی

اولین چیزی که در داخل ام وی ام می بینید این است که صندلی راننده هم از نظر فضایی که دارد و هم از نظر راحتی صندلی و هم از نظر قرار دادن کلیدهایی که راننده به آن نیاز دارد بسیار خوب است. خوب است که با ام وی ام 530 شروع کنید زیرا گشتاور خودرو بالاست و این گشتاور در دورهای موتور نسبتا پایین ارائه می شود، بنابراین در دورهای پایین گاز را صاف کنید و خودرو شتاب نسبتا خوبی دارد، اما یک نکته بسیار مهم در مورد همان خودروی چینی و دیگر خودروهای چینی این است که بسیاری از این خودروها شتاب متناسب با قدرتی که تولید می کنند ندارند، به این معنی که انتظار داریم ام وی ام 530 با توجه به اینکه 139 اسب بخار قدرت دارد، در حد یک زانتیا 2000 سی سی باشد. اینطور نیست و حدود 2 ثانیه از زانتیا کندتر است. این به این دلیل است که خودروهای نسل اول چینی اغلب با گیربکس و تنظیمات ECU مشکل دارند و به دلیل بهینه سازی ECU، شتاب اولیه خوبی ندارند. بنابراین در حال حاضر این خودرو از نظر قدرت شتاب خوبی ندارد اما با تغییراتی در گیربکس و ECU می توان به شتاب بسیار خوبی دست یافت که به کمتر از 10 ثانیه می رسد. نکته بعدی در مورد ام وی ام 530 فرمان نرم است که باعث می شود در شهر بسیار راحت تردد کنید اما یک مشکل بسیار رایج در این خودرو سیستم تعلیق است که راه حلی ندارد جز اینکه مانند برخی از مالکان بخواهند نصب کنند. برای حل این مشکل ماکسیما شوک می دهد. این خودرو صندلی های نرمی دارد اما سیستم تعلیق آن اصلا نرم نیست و این یک نقطه ضعف بزرگ برای یک خودروی خانوادگی است. ابعاد خودرو بزرگ است اما اطراف آن میدان دید خوبی داریم و در کل رانندگی با ام وی ام 530 در شهر خوب است اما مهمترین مزیت این خودرو این است که با موتور 2 لیتری میانگین مصرف سوخت 7-8 لیتر در صد است. کیلومتر دارد که برای این حجم موتور و این ابعاد خودرو رقم بسیار خوبی است. به یاد داشته باشید که ما با خودرویی روبرو هستیم که وزنی در حدود 1350 کیلوگرم دارد.

منبع: آریانا بهشت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۳:۴۹ توسط:پدرام موضوع: نظرات (0)